PROJECT

Davelaar – Odekoeken

Amarant Bakkers kocht in 2019 het merk Davelaar terug van een bakkerij waaraan ze het eerder verkocht hadden. Het doel van Amarant Bakkers was het merk opnieuw te positioneren en het merk weer relevant te maken. Daarom hebben zij Open Hiring® geïntroduceerd waarbij mensen zonder te solliciteren in de bakkerij mogen komen werken. Ook is de naam vernieuwd en is de focus meer op vegan gelegd. Zo is het merk weer relevant en aansluitend bij de huidige tijdsgeest.

proces

DESIGN

  • Onderzoek naar de historie van Davelaar Jodenkoeken
  • Positionering aan de hand van de mindset methode van Christine Boland
  • Onderzoek en ontwikkelen nieuwe naam
  • 2D verpakkingsontwerp
  • Begeleiding productie verpakkingen

DELIVER
Het eindresultaat is een toekomstbestendig merk met heerlijke koeken in een aantrekkelijke verpakking die modern en tegelijkertijd ook nostalgisch is met een sociale functie en een nieuwe, maar herkenbare naam. Daarnaast zijn er ideeën ontwikkeld voor toekomstige acties en samenwerkingen.

EXECUTED BY:
Elian van Dijk, Roel Vink

IN CO-OPERATION WITH:
Joost la Housse, Charlotte Leemans

Ariane van Mancius

case

La Place – Next Gen

Voor de nieuwe formule van La Place was het verpakkingsassortiment een belangrijk onderwerp: door Corona was onverpakt presenteren geen optie. Daarnaast waren het creëren van onderscheidend vermogen en duurzaamheid ook belangrijk bij de keuze voor het assortiment. Now New Next is gevraagd mee te kijken, en te helpen bij het samenstellen van een samenhangend verpakkingsassortiment en een voorstel te doen op re-usables voor na Corona.

LOGO

CONTACT

Ariane van Mancius
E| ariane@nownewnext.nl
T| +31 647078094

Post & bezoek adres
Herenstraat 1
3621 AP Breukelen
Nederland

Bedrijfsinfo

KVK | 77719514
BTW nummer | NL861107615B01

volg ons

Copyright © 2022 NOW NEW NEXT