PROJECT
Davelaar – Odekoeken
Amarant Bakkers kocht in 2019 het merk Davelaar terug van een bakkerij waaraan ze het eerder verkocht hadden. Het doel van Amarant Bakkers was het merk opnieuw te positioneren en het merk weer relevant te maken. Daarom hebben zij Open Hiring® geïntroduceerd waarbij mensen zonder te solliciteren in de bakkerij mogen komen werken. Ook is de naam vernieuwd en is de focus meer op vegan gelegd. Zo is het merk weer relevant en aansluitend bij de huidige tijdsgeest.
proces
DESIGN
- Onderzoek naar de historie van Davelaar Jodenkoeken
- Positionering aan de hand van de mindset methode van Christine Boland
- Onderzoek en ontwikkelen nieuwe naam
- 2D verpakkingsontwerp
- Begeleiding productie verpakkingen
DELIVER
Het eindresultaat is een toekomstbestendig merk met heerlijke koeken in een aantrekkelijke verpakking die modern en tegelijkertijd ook nostalgisch is met een sociale functie en een nieuwe, maar herkenbare naam. Daarnaast zijn er ideeën ontwikkeld voor toekomstige acties en samenwerkingen.
EXECUTED BY:
Team Now New Next
IN CO-OPERATION WITH:
Joost la Housse, Charlotte Leemans
case
La Place – Next Gen
Voor de nieuwe formule van La Place was het verpakkingsassortiment een belangrijk onderwerp: door Corona was onverpakt presenteren geen optie. Daarnaast waren het creëren van onderscheidend vermogen en duurzaamheid ook belangrijk bij de keuze voor het assortiment. Now New Next is gevraagd mee te kijken, en te helpen bij het samenstellen van een samenhangend verpakkingsassortiment en een voorstel te doen op re-usables voor na Corona.
CONTACT
Ariane van Mancius
E| ariane@nownewnext.nl
T| +31 647078094
Post- & bezoekadres
Herenstraat 1
3621 AP Breukelen
Nederland
Bedrijfsinfo
KVK | 77719514
BTW nummer | NL861107615B01
volg ons
Copyright © 2024 NOW NEW NEXT