werkwijze
ons proces
Our heart knows things that our mind can’t explain.
We kennen onszelf inmiddels: zodra de vraag duidelijk is, gaan alle radartjes draaien. Zowel in onze linker- als rechterhersenhelft. Omdat we netwerkstijl werken, en dus ons vaste team aanvullen met een schil van specialisten, kunnen we ervoor zorgen dat de juiste rationele en meer emotionele inzichten gecombineerd worden tot future-proof concepten.
Elke vraag is anders en vraagt dus om een ‘tailormade’ aanpak. Tegelijkertijd weten we uit ervaring dat, hoe verschillend de vraagstukken ook zijn, de meeste trajecten bestaan uit drie fases: de now, de new en de next fase. Dat is dus ook waar onze naam vandaan komt: Now New Next.
Door de juiste focus te leggen op bepaalde bouwstenen uit elke fase en in alle fases op de juiste manier aandacht te besteden aan duurzaamheid, zijn we maximaal in staat om betekenisvolle food, near food en non-food merken te bouwen die onze wereld vooruit helpen.
NOW
De now-fase is de fase waarin we kennismaken met elkaar en de vraag in kaart brengen en onderzoeken.
New
In de new-fase gaan we in een iteratief proces aan de slag met de (her)positionering die we vervolgens vertalen in een visuele merk-identiteit en/of packaging design.
Next
In de afsluitende fase, de next-fase, kunnen we advies geven over materialisatie van de verpakking en ondersteunen bieden bij sourcing en implementatie.
NOW
De now-fase is de fase waarin we met elkaar kennismaken en jullie vraag in kaart brengen en onderzoeken.
New
In de new-fase gaan we in een iteratief proces aan de slag met jullie (her)positionering die we vervolgens vertalen in een visuele merk-identiteit en/of packaging design.
Next
In de afsluitende fase, de next-fase, kunnen we advies geven over materialisatie van de verpakking en ondersteunen bieden bij sourcing en implementatie.
Let’s work together!
enthousiast?
Meer weten of een vrijblijvend gesprek? Neem dan contact met ons op via Ariane van Mancius. Bij ons ben je altijd welkom. We horen graag wat je plannen zijn en kijken samen hoe we daarbij kunnen helpen. Bel of mail gerust of kom langs voor een lekker kopje koffie in HET WAGENHUIS.
Always happy to help!
CONTACT
Ariane van Mancius
E| ariane@nownewnext.nl
T| +31 647078094
Post- & bezoekadres
Herenstraat 1
3621 AP Breukelen
Nederland
Bedrijfsinfo
KVK | 77719514
BTW nummer | NL861107615B01
volg ons
Copyright © 2024 NOW NEW NEXT
Kennismaking
In een vrijblijvend gesprek spreken we over de behoeften, wensen en uitdagingen. Zo komen we erachter hoe we kunnen helpen en welk traject hier het beste bij past.
DEBRIEF
Na de kennismaking maken we een plan van aanpak inclusief ‘deliverables’ en een offerte. Als het een duurzaamheidsvraagstuk betreft, brengen we de doelstellingen in een vroeg stadium in kaart, zodat deze effectief meegenomen kunnen worden in het proces. Echter, omdat het gaat om creativiteit, is het praktisch onmogelijk om van tevoren alles precies vast te leggen. Wederzijds vertrouwen vinden we daarom heel belangrijk.
Onderzoeksfase
Een belangrijk onderdeel is de onderzoeksfase waarin wij de markt en doelgroep in de breedste zin van het woord onderzoeken. Dit wordt overzichtelijk in kaart gebracht en is het uitgangspunt voor de positioneringstrategie.
positionering
Wie ben jij als merk? En hoe zet je jezelf in de markt? Op basis van verschillende modellen bepalen we de positionering van het merk of scherpen we de bestaande positionering aan.
concept
Uit de positionering vloeit het concept voort met zowel de rationele en emotionele beloften als de ‘reasons to believe’. Indien nodig bedenken we een product- of merknaam.
design
Na goedkeuring van het concept, starten we de vertaling naar een visuele merk-identiteit en/of een verpakkingsdesign. Hierbij maken we onderscheid tussen 2D en 3D design.
Implementatie
Als alle elementen zijn uitgedacht en uitgewerkt, maken we het design finaal en drukklaar. Er worden werktekeningen gemaakt en de productinformatie wordt toegevoegd. Desgewenst kunnen we in een brandbook de ‘visual assets’ vastleggen.
Materialisatie: duurzaamheid & inkoop
Wij kunnen helpen bij het maken van onderbouwde en realistische keuzes op het gebied van duurzaam verpakken. Ook helpen we graag bij het zoeken naar de beste leverancier voor een verpakking.