PROJECT

Cut the cake

Cut the Cake is a high-end pastry label, creating items for the freezer that simply ooze quality and luxury. This brand is one of Bakkerij Goedhart’s stable; a bread baker and supplier of confectionary produce to large supermarket chains. Bakkerij Goedhart wished to enter new ground with delicious slices of pie for the freezer section, especially aimed at the wholesale trade. What makes Cut the Cake unique is that they sell their pies and cakes pre-sliced, in a bid to reduce food waste. As well as the classics they also produce a number of unique flavours and tastes. Goedhart asked Now New Next to develop this brand.

proces

DESIGN

  • Positioning
  • Name
  • 2D packaging design
  • Logo optimisation
  • Research into materialisation/packaging
  • Digital mock-ups
  • DTP packaging
  • Retail/sales presentation

DELIVER
The end result is a hip and trendsetting lifestyle frozen food brand delivering high quality pie and cake slices specifically aimed at the wholesale market.

EXECUTED BY:
Team Now New Next

IN CO-OPERATION WITH:
Brechje Albert

Ariane van Mancius

case

marigold

Jos Nelissen, derde generatie pluimveehouder in Oirlo, heeft een bijzonder ei ontwikkeld. Door de kippen afrikaantjes/tagetes te voeren, wordt het eiwit van het ei romiger en eigeel voller van smaak en heeft een goudgele kleur. Jos wilde deze eieren graag op de markt brengen, maar wegblijven van de reguliere Retail in verband met te lage prijzen die zij voor de eieren krijgen. Omdat dit ei zo bijzonder is van smaak, is dit ei gepositioneerd in de culinaire wereld. Het ei is getest bij verschillende (sterren)chefs die allemaal erg enthousiast zijn. Daarom heeft hij samen met zijn dochter Mirthe een team opgezet om deze eieren op de markt te brengen.

LOGO

CONTACT

Ariane van Mancius
E| ariane@nownewnext.nl
T| +31 647078094

Mail and address for visitors
Herenstraat 1
3621 AP Breukelen
The Netherlands

COMPANY INFORMATION

CoC | 77719514
VAT number | NL861107615B01

FOLLOW US

Copyright © 2023 NOW NEW NEXT